sobota, 13 września 2014

Mleko i masło kokosowe :D

Witajcie!


Dzisiaj postanowiłam spróbować zrobić mleko kokosowe i masło w domowym zaciszu.Oczywiście wykorzystam do tego wiórki kokosowe.Wykonanie jest dość proste ale czasochłonne,wymaga odrobiny cierpliwości :)


Skład na mleko:

*wiórki kokosowe 300 g
* woda 4 -5 szklanek
*gaza lub rajstopa


Wsypuję wiórki do dzbanka i zalewam wrzątkiem .Odstawiam na 2 h ,potem blenduję i przecedzam przez gazę.Ponownie zalewam odsączone wiórki ,blenduję i wyciskam maksymalnie.Mleko jest gotowe :) odstawiam do lodówki.Po czasie się rozwarstwi ,można zrobić śmietankę lub przed użyciem wstrząsnąć :)


Skład ma masło :


* wiórki kokosowe około 100-150 g


Wiórki blenduję aż do momentu uzyskania jednolitej masy,ja podzieliłam to na części ,żeby nie zamęczyć mojego blendera.Także robiąc inne rzeczy w kuchni, co jakiś czas mieliłam wiórki.Uzyskaną masę włożyłam do lodówki i mogę używać do czego tylko zechcę.


Postanowiłam również spróbować zrobić masło orzechowe.Zakupiłam więc orzechy ziemne prażone i blendowałam do uzyskania gładkiej masy, przypominającej postać masła.I gotowe !Smacznego!!!


Źródło obrazów:google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz