piątek, 17 października 2014

Domowe tofu.

                                                 Witajcie!

 

Po dość długiej przerwie,przygotowałam dla Was, mam nadzieję przydatnego posta.A mianowicie, dzisiaj  przepis na domowe tofu.Postanowiłam spróbować swoich sił w jego przygotowaniu.Okazało się ,że przygotowanie jest dziecinnie proste,ale czasochłonne.Tofu przygotowane samodzielnie, jest duuuużo tańsze niż to sklepowe.Za 0,5 soi zapłaciłam 3,70 i uzyskałam 450 g tofu.No więc do dzieła:)

Składniki:
  • soja 0,5 kg
  • ocet winny lub sok z cytryny 2 łyżki
  • woda 2 szklanki na szklankę soi 
Sposób przygotowania:

Soję moczę na 12 godzin.Ja zrobiłam to na wieczór i z rana wzięłam się do mielenia soi blenderem.Robiłam to partiami mieszając z wodą.Po zmieleniu wszystkiego na gładką masę,doprowadzam do wrzenia.Gotuję około 5 minut,ściągam z ognia i ponownie gotuję około 5 minut.Przecedzam przez gazę.Uzyskane mleko sojowe stawiam ponownie na gazie i gotuję na wolnym ogniu.Uzyskaną okarę zostawiam,bo mam dla Was wspaniałe przepisy na jej wykorzystanie.Nie wyrzucajcie sojowych otrębów,przydadzą się :)
Mleko sojowe gotuję i  dolewam soku z cytryny lub octu, cały czas mieszam.Cedzakiem odcedzam wydzielające się powoli tofu.Odkładam tofu na gazę.Po zebraniu wszystkiego odsączam dokładnie i odstawiam na około 2 godziny i gotowe :)









Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz