poniedziałek, 10 listopada 2014

Tofurnik na zimno :D

Witajcie!


Mam dzisiaj dla Was przepis na tofurnik na zimno :) wszystko dzięki mojej przyjaciółce Beti.
Przyjechała do mnie w odwiedziny i przywiozła mi kawałek zrobionego przez siebie tofurnika.Od razu się w nim zakochałam i poprosiłam o przepis.Okazało się,że przepis jest ze wspaniałego i za pewne każdemu znanego bloga/strony:Jadłonomia!Polecam oczywiście.Ja delikatnie go zmodyfikowałam :)

Składniki:
  • 300 g migdałów
  • 300 g moreli
  •  2 kostki tofu po 180g każda
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • 2 i 1/2 łyżeczki agaru
  • starta skórka z cytryny(2 szt)
  • 1/2 szklanki cukru pudru brązowego
  • 1/2 szklanki soku z cytryny
  • 1 pałeczka wanilii
Sposób przygotowania:

Przygotowanie spodu:

Namoczyć morele w gorącej wodzie około 20 minut, następnie odsączyć i zmielić blenderem.Migdały zmielić na mąkę lub mniejsze kawałeczki wymieszać z morelami.Będzie to spód do sernika..Wykładam przygotowaną pastę na spód blachy i wstawiam do lodówki.Biorę się za przygotowanie masy.

Przygotowanie masy:

Puszkę mleka kokosowego ,wcześniej mocno schłodzonego ,otwieram i wyciągam tylko warstwę tłuszczu.U mnie więcej niż 250 ml ponieważ przywiozłam sobie mleko kokosowe z Egiptu a tam skład widocznie jest nieco inny ,więcej tłuszczu niż wody( w porównaniu z  tym mlekiem ,które miałam wcześniej z ecoru ). Do tłuszczu dodaję agar i gotuję na wolnym ogniu aż wszystko zgęstnieje.Pozostałe składniki miksuję blenderem na gładką masę i dolewam mleko kokosowe zagotowane z agarem.Wszystko dokładnie mieszam i miksuję blenderem.Wylewam wszystko na przygotowany spód i wstawiam do lodówki aż stężeje.Można udekorować owocami ,ja zrobiłam polewę kakaową(mleko sojowe+kakao). Smakuje wyśmienicie!Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Bardzo kosztowny ten tofurnik.. Lekko licząc 40-50 zł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję zrobić samemu tofu.Wychodzi dużo taniej,bo tak naprawdę to tofu sporo kosztuje.We wcześniejszych postach jest przepis na domowe tofu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że najwięcej kosztują jednak morele i migdały oraz mleko kokosowe (to dobrej jakości, z przewagą tłuszczu, a nie wody). Tofu można na stoiskach z wietnamskimi produktami dostać za 3 zł /300 g kostka. Poza tym, samodzielnie robienie tofu to zabawa na kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak mleko kokosowe to koszt 8 zł.Morele i migdały opłaca się kupić przez internet w sklepach ze zdrową żywnością jest taniej niż paczkowane.Można spód zastąpić kruchym ciastem również.Przepis z kruchych ciasteczek można wziąć.Do wyboru.Wtedy taniej powinno wyjść :) dziękuję za komentarz.Szkoda,że u nas nie ma stoisk wietnamskich z tofu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To na tanie tofu zapraszam do Krakowa :)

    OdpowiedzUsuń